Jak vytvořit základní SEO stránky?
klíčová slova, popisek, titulek, nadpisy
SEO je zkratka anglických slov "Search Engine Optimization" což v překladu znamená "optimalizace pro vyhledávače". Co to znamená? Pokud provedete dobře SEO optimalizaci Vašeho webu, tak Vás budou internetové vyhledávače (Google, Yahoo, Yandex atd..) lépe hodnotit, tudíž máte vyšší šanci zlepšit umístění své stránky pokud uživatel hledá dané klíčové slovo.
Pokud tedy prodáváte například boty a uživatel bude hledat boty, tak s kvalitním SEO máte vyšší šanci, že Vás vůbec ve vyhledávání najde. Běžný uživatel se podívá na maximálně 2 stránku ve vyhledávání takže být vepředu se vyplatí. SEO logicky není vše, ale je to pevný základ na kterém lze stavět. Nadstavba jsou různé placné kampaně, které mají za účel zobrazovat uživatelům bannery a dovádět je na Váš web a tak dále. tyto placené činnosti nejsou tématem tohoto článku.
Základem je se k webu stavět jako k článku/diplomové práci/bakalářské práci atd... Web fakticky není nic jiného než jinak vypadající textový dokument s obrázky jak na pozadí tak v textu nic víc. Logicky tedy na všech stranách musí být nějaký text s nadpisy.
Musíme psát "k věci" (v článku o produktu budeme psát o daném produktu, o firmě budeme psát o firmě atd..).
Klíčové je psát obsah webu originálně a nekopírovat cizí weby.Kopii vyhledávací robot pozná a může Vám spíše ublížit jak pomoci.
U nadpisů se držíme toho, že nadpis první úrovně je na dané stránce vždy a to pouze 1x. Tento nadpis má největší font na dané straně, měl by být umístěn nad veškerým obsahem stránky (logicky pomineme názvy položek menu v hlavičce webu atd..) a hlavně by měl jasně říci o co daná strana pojednává (u produktu to bude logicky název produktu, na home to bude něco co řekne o čem tento web je atd..). Nadpisy nižších úrovní mohou být na stránce vícekrát, ale opět by měli jasně říci jakou část uvozují a o čem text v nich pojednává. Z pohledu výraznosti bude nadpis 2.úrovně méně výrazný jak nadpis 1.úroveň, ale výraznější jak nadpis 3.úrovně atd..
U obrázků je potřeba vyplňovat i atributy "alt" a "title", které opět robotu vyhledáváčů pomůže určit co to je za obrázek.
Vyplnění "metatagů" (popisek, titulek, klíčová slova) je neméně důležité. Titulek se Vám zobrazí společně s popiskem na výpisu stran při vyhledávání. Doporučená délka titulku je max 70 znaků. Klíčová slova jsou ty která samy o sobě řeknou k čemu je daná stránka (u stránky s prodejem boty značky Nike budou klíčová slova například bota, Nike, prodej bot atd.. prostě to co by jste samy napsaly do vyhledávače kdyby jste hledaly boty značky Nike). Doporučená délka klíčových slov je max 100 znaků. Popisek popíše v max 2 větách o čem daná strana je. Doporučená délka popisku je max 200 znaků.
Zpětně lze klíčová slova anaylozovat zdarma například na webu
seo-servis, kde to je nutné brát s rezervou. Nikdo neví jaký algoritmus používá seo-servis a jaký reálně Google.
Z placených produktů může pomoci
Collabim, který Vám pomůže klíčová slova zvolit a pomůže s mnoha dalšími věcmi. Každopádně je placený a určitě se nevyplatí jej kupovat skrze jeden web.
V kódu se snažíme o dodržení sémantiky daného jazyka. Web bez chyb je pro roboty kladem.
Je potřeba správně nastavit soubor robots.txt
Mít aktuální soubor sitemap.xml, který si lze nechat vygenerovat například na
xml-sitemaps.com.
Důležité je mít logické názvy url adres. Pokud máte v url adrese například www.domena.cz/123_ahoj/ tak robot neví o co se jedná, ale pokud tam máte www.domena.cz/o-firme/ tak to již dává smysl a to jak robotovi, tak uživateli.
Obecně lze říci, že čím specifičtější budete jak v obsahu tak v kódu (= menu nebude "div", ale "menu" ; text nebude jen v nějakém divu, ale v odstavci "p" ; nadpis nebude nějaký "div" ale opravdu nadpis třeba "h2" atd..) tím více bude robot vyhledávačů schopen porozumět Vaší stránce a taky ji po právu kladně ohodnotit. Bez výše zmíněných "drobností" robot nebude vědět co daná stránka znamená a nebude mít důvod ji dávat ve vyhledávání jako relevantní stránku na uživatelské hledání.
<< zpět